Efter frukost tog vi itu med att vidare undersöka vad som förorsakar att vi får luft i bränslesystemet. Slangbiten mellan tanken och bränslepumpen togs bort och när man böjer på den så ser man att den har torkat rejält och en massa sprickor visar sig.
En ståltråd med en liten böj förs ner i bränsleröret för att verifiera att röret inte har gått av inne i tanken. Här verkar allt i sin ordning och man kan inte känna någon kant där nere. Puh, det var skönt. Annars hade vi blivit tvungna att plasta dit ett nytt. Nu tror vi på att det är slangen som var problemet.
Då gäller det att få tag på ny bränsleslang. Efter att frågat vid varvet blir vi hänvisade till en järnaffär som ligger lite längre bort. När vi kommer in ser vi att den verkar ganska välsorterad och mycket riktigt, dom har både slang och små bra passande rostfria slangklämmor.
Efter att slangen är monterad och systemet luftat vilket nu är en baggis går motorn fint i 40 minuter. Vi får i alla fall tills vidare anse problemet löst.